“Economies of Effort” on tantsude triptühhon, milles tantsijad (taas)loovad ja mõtestavad neid ümbritsevat isiklikku maailma. Esimene osa esietendus San Franciscos (USA) veebruaris. Teine osa luuakse STL-i residentuuris, milles osalevad neli tantsijapaari – armastajad, ema ja täiskasvanud tütar, lähedased sõbrad ning ema ja noor poeg. Residentuuri vältel töötab Pearlman iga paariga eraldi, et luua nende isiklik tähendusväli, mis avaks õrnu, omavaheliste suhete kihte.

Paarid loovad etenduspaiga põrandale tegeliku või kujuteldava visandi ühiselt jagatud ruumist. Siis tehakse sisselõige paaride liikumisse, vahetades poolte rolle ja ühendades visandeid. Nii luuakse keerukam maailm, mis peegeldab suhete komplekssust ja kogukonna ühiskondliku mustri mitmekülgsust.

Cid Pearlman loob tantse tegelikest inimestest ja on ülimalt huvitatud sellest, kuidas me lepime kokku keerukas mailmas olemise. Tema loomingut on esitatud mitmetes paikades, nagu ODC teatris, Joyce SoHos, Kanuti Gildi SAALis, NOTAFE-l, Getty keskuses, Artaud’ teatris ja San Diego Kaasaegse Kunsti Muuseumis. Muude tunnustuste hulgas on ta saanud ka USA Riigidepartemangu Fulbrighti preemia ning kaks korda Djerassi stipendiumi residentuuriks. Hiljuti oli Cid Pearlman Santa Cruzi Kunsti- ja Ajaloomuuseumi residentkunstnik. Pearlman töötab pühendunult nüüdisheliloojatega: eelmistes lavastustes on tema koostööpartneriteks olnud Joan Jeanrenaud, Jonathan Segel, Erling Wold, Albert Mathias, ja Haroon Tahir. Pearlman väisas esmakordselt Eestit 2009. a., et õpetada noori ja teha koostööd kohalike kunstnikega ning sellest ajast alates on ta peaaegu igal aastal Eestis käinud. Postpungi esteetika kandjana ning tuntud kui “inimlike sidemete poeetilise kiindumuse tabaja” (Oakland Tribune), on Cid Pearlmani tantsu-, teatri-, filmi- ja ooperilooming kõigutanud traditsioonilisi arusaamu ihast, soolisusest, sõprusest ja suutlikusest tegutseda maailmas.